Hopp til innhold

Raftostiftelsen

Hvert år utdeles Raftoprisen, og det merkes over hele byen.

Utfordring:
Hvordan fortelle om menneskerettsarbeid til folk i farten?

Raftostiftelsen deler hvert år ut en pris til personer eller organisasjoner som arbeider for menneskerettigheter over hele verden.

Fra Raftopris-mottakeren annonseres og frem til prisutdelingen, preges byen med tankevekkende budskap.

Løsning: Engasjere og lyse opp høstmørket

Å fortelle om menneskerettsarbeid til folk i farten er ikke lett. Det er derfor skrevet tekster som skal være lette å oppfatte, som kan leses på farten, og som ikke henvender seg til en enkelt målgruppe.

Menneskerettigheter gjelder oss alle; unge, gamle, bergensere og innflyttere. Målet er å engasjere. Les, tenk, og ta bevisste valg om det du bryr deg om!

Bergen er mørk og våt i November, og vi brukte farger som lyste opp i høstmørket. Kampanjen utspilte seg på mange av byens flater. På små asfaltfolier, store folieringer på Sundt og pumpehuset, og digitale skjermer på togstasjonen, universiteter, skoler og DNS.

I tillegg ble kampanjen videreført i sosiale medier, på plakater, og store bokser med budskap ble satt ut i bybildet for å trekke oppmerksomhet.

Dette har vi levert:

  • Design
  • Visuell identitet
  • Designsystem
  • Design for fysiske flater

Har du også lyst til å jobbe med oss? Ta kontakt, så finner vi ut av det.