Hopp til innhold

Kavli

Et tradisjonsrikt merkevarehus trengte nye nettsider og ønsket å fornye sitt digitale design. 

Utfordring:
En nettside som løfter produktene og inspirerer forbrukerne

Kavli er en kjent merkevare med en stolt historie som strekker seg tilbake til 1893, da Olav Kavli grunnla det i Bergen. Selskapet er spesielt kjent for sin smøreost i tube, Kavli osten, som ble lansert i 1924 og var verdens første tubeost. Kavli er et internasjonalt matvarekonsern med produkter innen ost, pålegg og andre matvarer. De ønsket at de nye nettsidene i større grad skulle løfte frem produktene og spre "foodieness" til folket! 

Løsning: Økt fokus på "del med glede"

Vi har fornyet og spisset profilen, slik at den fungerer optimalt på digitale flater, og slettet innhold, artikler og bilder som ikke lenger trenger å ta opp plass og bruke unødvendig datakraft. For Kavli er "del med glede" en del av identiteten og merkevareløftet, og vi har forsterket dette gjennom visuelle elementer på nettsidene. 

Bilder er viktige i et slikt matunivers, og nå er bildebruken blitt mer prioritert. Dette gjør at de fristende matrettene får mer plass til å skinne og nettsiden totalt sett har fått et lavere karbonavtrykk. 

Forbedret funksjonalitet og brukervennlighet

Forbrukeren i fokus

Med forbrukerne i fokus har vi hjulpet Kavli med å redesigne nettstedet slik at de inspirerer til hverdagsmagi gjennom sine smaksvinnere. Vi har stått for design, UX og brukertesting, og har jobbet tett sammen med interne krefter i Kavli med innholdet. Dette har ført til forbedret funksjonalitet og brukervennlighet, og produktene har fått den digitale hylleplassen som de fortjener.

Forbrukerdrevet innovasjon

Inspirasjon på farten