Geodata
Nye nettsider til Geodata
Utfordring:
Nettsider som formidler kartteknologi, kunnskap og kompetanse på geografiske data og programvare
Geodata er markedsledende i Norge på geografiske data og teknologi. De jobber med å forenkle arbeidsprosesser og visualisere komplekse datasett på en lettfattelig måte slik at kundene kan ta bedre beslutninger. De ønsket nettsider som forsterket deres posisjon innenfor tjenester knyttet til geografi.
Løsning: Oppdatering og modernisering av deres digitale profil og nettsted
Vi overførte den nye visuelle identiteten (utarbeidet av våre venner i Try Design) over til et digitalt design. Det ble utviklet nye kartillustrasjoner til bruk på ulike flater. Det ble også levert animasjoner av enkelte kart-elementer. Gjennom en kjerneworkshop arbeidet vi med oppbygningen og sammenhengen mellom de viktigste sidene på nettstedet. Videre utarbeidet vi trådskisser og klikkbare prototyper. Det ble også utviklet en ny informasjonsarkitektur.
Sterk visualisering
Vi har utviklet nye nettsider som lar den visuelle identiteten skinne – med et bredt fargespenn, et fleksibelt komponentbibliotek samt bruk av kartillustrasjoner og animasjoner. Samtidig har vi hatt fokus på brukervennlighet og tilgjengelig design, som fungerer optimalt på alle enheter.
Resultatet er nettsider som tydelig kommuniserer teknologisk lederskap. Det teknologiske uttrykket balanseres med varme og menneskelige elementer – gjennom fargebruk, avrundede former og bilder som løfter frem de dyktige og engasjerte menneskene i Geodata.