Hopp til innhold

Slik jobber vi

Vi har opparbeidet oss mye teori og praksis som fungerer ekstremt bra, og samlet det i Hakkespettboka vår. Stjel gjerne!

Hakkespettboka

1. Sitt aldri alene mer enn 15 minutter med et problem før du spør en kollega

  • Du er aldri for senior til å spørre om hjelp
  • Åpenhet og tilbakemeldinger hjelper alle
  • Vi deler uferdig arbeid
  • Vi kjører retro jevnlig i prosjekter, og deler gjerne sammen med kunden
  • Vi blander oss gjerne i andre sine prosjekter for å bidra
  • Vi holder all kommunikasjon i felles prosjektkanaler, private meldinger er til private ting
  • Vi skriver korte referater underveis i prosjektene

2. Tverrfaglighet, trygghet og mangfold skaper de beste løsningene

  • Vi dyrker kreativ uenighet ved å invitere til uenighet i prosjekter
  • Profesjonell respekt er viktig mellom alle fagdisipliner
  • Blandingskunnskap er en styrke, og vi er veldig glade i fagfolk som har fagføtter i flere disipliner

3. Vi holder oss oppdatert og driver fagfeltene våre fremover 

  • Vi prioriterer videreutvikling fremfor å holde på det som har vært
  • Vi stiller jevnlig spørsmålet: er dette den beste måten å jobbe på?

4. Skryt av deg selv og andre, innrøm feil

  • Feil = læring = suksess på sikt
  • Vi fanger lærdom og øker fart i prosjektene våre ved å ha retroer der vi spør: hva fungerer, hva fungerer ikke og hva gjør vi med det?
  • Vi tar oss tid til å skrive case for å dele erfaringer og skryte av kunden vår
  • Vi skryter av samarbeidspartnere

5. Bærekraft og etikk kommer ikke av seg selv

  • Alle løsningene våre skal ha et bærekraftsperspektiv: vi vurderer konsekvensene for samfunnet, miljøet og forretningen
  • Hos oss er det rom for etiske diskusjoner under og mellom prosjekter. Målet er ikke at vi skal bli enige, men at etikken aldri er en ettertanke

6. Lønnsomhet gir muligheter

  • Lønnsomhet skaper trygghet og gir rom for å satser på ansatte, kunder og prosjekter
  • Når vi hjelper kundene våre å bli mer lønnsomme, blir det mulig å lage bedre løsninger og utvikle kundeforhold over tid
  • Vi er nysgjerrige på hverdagen til kundene våre og ser jevnlig etter muligheter der vi kan hjelpe dem med å satse på nye og bedre måter
  • Vi måler effekten av det vi gjør fordi det synliggjør gevinsten for oss og for kunden

 

Vil du også jobbe slik?

Trenger du én eller flere innleide konsulenter? Eller bare hjelp til et lite prosjekt? Vi tilpasser oss begge deler.